24 Januari

Jag har blivit otroligt dålig på rubriker. Det vet jag. Men som det sägs: don't judge the book by it's cover. Bra ordspråk där. Dock vet jag inte om det jag skriver är så underhållande. Skönt är det för mig som får skriva av mig någonstans i alla fall. Att skaffa en dagbok vore väl något, men det känns som om jag inte skulle hinna skriva i den endå. Men jodå, jag ska leta lite efter ett block att skriva i. Ett fint såklart.

Idag hade vi bara tre lektioner i skolan så det var i princip väldigt lugnt och skönt. Håltimme vart det då vi skulle haft Musik. Håltimmen spenderades till att chilla och prata om onödiga saker med roliga människor. Sånt är kul.

Utvecklingssamtal hade jag även idag. När jag tänker på ordet utvecklingssamtal får jag upp precis en enda scen i mitt huvud och det är när läraren varje termin säger "Sofia är en väldigt ambitiös tjej som det går väldigt bra för, men på Idrotten har jag hört att hon är väldigt högljudd, pratig och ibland har fel attityd". He-he. Men jag kan faktiskt inte hjälpa att jag dampar sönder mig på en lärare som bokstavligt talat snackar med små bokstäver. Tänk att få instuktioner från en person som viskar. Blir bara irriterad av att tänka på det.

Men jag ska vara glad att jag inte fick höra något sånt idag. Konstigt nog. Nej men utcklingssamtalet var mer för att man skulle berätta vad man tycker om skolan och så vidare.
En sak min mentor sa till mig som jag tror att jag kommer tänka på varje gång ordet "betyg" kommer upp i hjärnan på mig är att jag kan prestera mer. Mina betyg kan bli högre. Mina betyg ska bli högre. Jag ska ge det jag har. Jag ska kämpa och bevisa för samhället att jag är en fighter! Jag vill!


Imorgon är det fredag! Shit vad tiden går snabbt, hörrni. Vad har ni för planer nu till helgen? Själv vet jag bara hittills att jag ska sova.

Nu måste jag duscha (interessting shit), men sen ska jag kanske kolla på Rockbjörnen via aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0