days

Igår var jag lat. Jag berättade inte vad som hade hänt under dagen. Och nu har jag skuldkänslor. Borde jag ha det?

Smart som jag är har jag börjat skriva stödord på en 9cm x 9cm litet papper. Tänkte att jag kunde skriva ner de här istället för en A4 sida om en ganska tråkig tisdag. Eller vanlig. Varför skiver jag ens stödord i bloggen förresten? Kan det vara att jag drabbats av något slags blogg-tvång? Hmpf.
Äh, stödord låter lite tråkigt att bara skriva. Skriver lite saker om det som hände istället. Lite bättre är det.
  • Sovmorgon hade vi och det skrev jag ett blogginlägg om. Älskar att sova och därför älskar jag även sovmornar'. Har fem i veckan (nu räknar jag med helgen också) så det är skönt.

    Ååh, jag blir sömnig av att skriva det här. Eller sömning blir jag alltid när jag tänker på min säng. Eller ligger och vilar på den, som idag då jag lyckades somna en timme eller nåt. Detta inträffade när jag kom hem från skolan idag. O*j, den meningen lät väldigt Hasse-Aro-Seriös. "Detta inträffade.." HöhÖ.
  • Trotts att jag totallt dissade semlorna igår på fettisdagen som var tillägnad till de så åt jag en massa andra fettiga saker. Exempel chips hos Amanda som jag, hon och Emelie åt alldeles för mycket av. Men gott var det. Väldigt gött.
  • På svenskan har jag börjat läsa Bridget Jones boken. Så jävla skön den är! Att läsa boken kanske blir mitt tips till allmänheten idag? Guess so.

    På tal om skolan var jag mer än seg i hjänan på Matten igår. Jätteseg. Ja, så seg att jag blir arg på mig själv. Läraren fattade ingenting när jag bad om hjälp och inte ens fattade vad jag behövde hjälp med. Hoppas han inte fick en annan uppfattning av det misstaget jag gjort att fråga honom om hjälp när jag är sådär seg.
  • Kom på igår att jag skriver för lite mode i den här bloggen. Men det är svårt. När man tänker "ååh, men det här ska jag skriva om, det lär nog bli jävligt personligt" ser man att minst 15 andra bloggerskor skrivit om det. när jag började blogga skrev jag i stort sett bara om mode. Nu har min blogg blivit väldigt personlig och handlar till stor del bara om mitt liv. Eller nästan. Det är positivt tycker jag. Jag gillar att bara skriva av mig.
    Förresten sa någon att jag hade en mysig blogg! Det var gulligt. Dock vet jag inte om personen syftar på designen eller innehållet. Hmpf.
Kanske dags att jag babblar (läs: skriver) lite om denna dag. Den gick snabbt vill jag börja med att säga (läs fortfarande skriva).
08:00 var jag i skolan och det var då franskan skulle börja. En kvart senare var det bekräftat att vi hade håltimme! Alla vi, franska barnen blev överlyckliga. Minst sagt.
Den 1 h 30 min rast som jag och Gisella njöt av tillbringades nere vid kafeterian där hon åt frukost. Efter ett tag kom Jordi och snackade lite med oss sen dissade min musiksmak, haha. När han såg att jag hade Spice Girls på mobilen försökte jag förklara varför (nostalgi såklart) men han fortsatte att dissa min musiksmak. Efter ett tag reste jag och Gisella på oss och drog ner till träslöjden för att vänta på de andra. Sålänge dansade vi. HAHA.

svenskan som vi hade lite senare skulle jag skriva en kort berättelse. Först när jag tänkte på det kände jag att jag verkligen inte orkade eller kunde, men sen satt jag i någon minut och kollade i min bok och då kom den där nu-jävlar-kicken. En massa meningar snurrade i huvudet på mig och pennan blev magisk.

Nu känner jag dock att de två senaste stycken var långt ifrån magiska. Men jag orkar inte skriva om de. Jag börjar få ont i ryggen så jag drar nu.

peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0