Topphälsa + Sofia = ?

Kikade in på Topphälsas webbsajt och märkte direkt att jag inte passade in. Jag äter ju knappt 1/2  kilo grönsaker och frukt varje dag, och det är synd. Har bestämt mig att jag ska från och med nu äta mer av just frukt och grönsaker. Har hittills faktiskt lyckats.
Två mandariner/clementiner (vad är skillnaden?) till frukost. Men fan då, kommer nog inte vara så nyttig till lunch - 1/4 kebab-pizza från gårdagen väntar på mig. Men man kanske kan lägga på några skivor tomat på den?

Men att träna suger jag också på. Tränar typ endast tre gånger i veckan och då är skolans idrott plus tisdagarnas dans inkluderad. Jag borde ju faktiskt träna mer! Vi har ju en sån där spring-liknande maskin här hemma som jag nuförtiden nästan knappast rör. Dåligt det. Gjorde upp ett schema i skallen igår där jag skulle träna MINST en kvart på den - varje dag. Jag SKA klara det, haha.

Fast ibland kan jag faktiskt känna mig nyttig. eller hyfsat i alla fall. Speciellt när jag tänker på hur mycket jag älskar fisk till skillnad från en rad massa andra i min ålder som nästan anser att det är det äckligaste som finns.
Men sen att jag gillar ägg och äter det i en någorlunda bra ordning gör att jag känner mig en bit nyttigare.

Men nyttigare och hälsosammare SKA jag bli!

Bilden ?http://www.topphalsa.se/_internal/cimg!0/e25jz5a4gn4889bsj8dv5q7698xd590? kan inte visas, då den innehåller fel.Bilden ?http://www.topphalsa.se/_internal/cimg!0/ifcawkxcsktuz845f3ibohy4mocn6cx? kan inte visas, då den innehåller fel.Bilden ?http://www.topphalsa.se/_internal/cimg!0/g2laawuf27swyyn4jigm9y0of17lkkp? kan inte visas, då den innehåller fel.
P.S. På topphälsas hemsida finns sjukt bra råd och annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0