H&M lanserar FASHION AGAINST AIDS

Från och med Februari 2008 kommer H&M ha en väldigt viktig kollektion på avdelningen Divided. Syftet med kollektionen kommer vara att sprida den kunskap kanske inte alla utav oss fått om HIV/AIDS. Kollektion kommer enbart bestå av T-shirts med betydelsefulla tryck och de som representerar kollektionen och dess t-shirts är inte bara H&M Divided utan även några kändisar som även några kändisar. En av de är Rihanna och såhär säger hon:
- Att stödja YouthAIDS genom Fashion Against AIDS är ett jättebra sätt att uppmuntra mina fans att delta i kampen mot HIV/AIDS. Jag tycker det är fantastiskt att H&M erbjuder ett trendigt och enkelt sätt för ungdomar över hela världen att engagera sig i denna viktiga fråga.
Andra deltagande artister är Chicks on Speed, Good Charlotte, Henrik Vibskov, Jade Jagger, Justice, Katharine Hamnett, My Chemical Romance, Rufus Wainwright, Scissor Sisters, The Cardigans, Tiga, Timbaland och Ziggy Marley.

Bara genom att kändisarna (artisterna) är med och stödjer kampanjen kommer nog väldigt många därute på något sätt bli arangerade eller åtminstonde stödja. Jag ser det hela som en väldigt bra marknadsförning och det här kommer ju säkert dra in mycket pengar till de som behöver de lite extra.
Priserna kommer variera alltfrån 98 kr till 349 kr. Alla plaggen och väskan är gjorda av 100 procent certifierad ekologisk bomull och på varje plagg kommer det hänga en särskild hängetikett med texten: "This might be the most important piece of clothing you've ever have had your hands on". Och nog är det sant, eller hur?


  1. Katharine Hamnett som faktiskt var först med slogans på t-shirts bär en grymt fin och smart t-shirt. Sån vill man ju ha!
  2. Nina Persson från The Cardigans är även hon med i projektet. Kul att faktiskt se en från Sverige som är med.
  3. Smarta som H&M är har de med Rihanna. Hon kommer säkert se till att H&M drar in en del av stålarna. Linnet var lite sött!
  4. Ziggy Marley. Tänk att vara Bob "the legends" barn. WOW. Hans t-shirt var också väldigt WOW. Jag har för mig att det är någon låt med honom eller Bob som hette så, eller så sjöng de så i någon låt. Den här t-shirten ska jag försöka haffa.
Källa och bilder: H&M/Modette

Kommentarer
Postat av: Marie

Det finns jättemånga snygga, och jag vill ha dem! billiga är de också, och pengarna går till nåt bra. Är intresserad av Timbalands,Ziggy Marley's och typ Rihannas. :D synd att de inte kommer förens i februari! :O

2008-01-17 @ 23:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0