Chris Brown

För inte så länge sen hade jag väldigt svårt för hip hop/rap och i vissa fall även R'n'B. Jag nästan påstog till 100% att det alltid var kränkande, speciellt mot kvinnor. Jag säger inte nu att det inte är det, för visst i vissa fall är det faktiskt så att det är det. Tråkigt nog.
Sen hatade jag Hiphiop-videos. Ni vet sånna där man ser en och annan rumpa, lättklädda kvinnor, mycket vapen och flashiga stuffs som blingblig och svindyra bilar. Jag hatar det fortfarande. Det är för patetiskt ytligt att det inte bör vara sant. Men jag har lärt mig tycka om och faktiskt älska Hiphop/rap och R'n'B. Nu försöker jag inte komma till att jag älskar all Hiphop/rap och R'n'B. Vem gör det liksom?
Men jag har lärt mig en massa. Man kan säga såhär: de musikvideos som MTV brukar visa är ju oftast väldigt commercial, om ni fattar vad jag menar. Liksom jävligt ytliga och jag gav ju en hyfsat bra beskrivning nyss. Men sen om man "gräver" hittar man tillslut den hiphop/rap och R'n'B man faktiskt senare älskar. Det har i alla fall jag.
Jag har hittat en massa nya artister som jag älskar och som verkligen har skitbra låtar. De tilltalar i alla fall min hjärna och även mitt hjärta vid vissa fall.
En artist jag faktiskt inte gillat så mycket men börjar gilla lite smått har namnet Chris Brown. Han har faktiskt en väldigt adorable röst och några av hans låtar är sååå bra. En av de är With you. Den kanske inte är den nyaste, men jag gillar den starkt. Så fin är den. Om ni inte tror mig lyssna själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0