It's monday Bitch

Måndag idag och det kännd väl som ja, en typsik måndag? I alla fall för mig här borta.
Dagen började ju dåligt nog med att jag kom försent trotts att jag hade sovmorgon och då vill jag bara lägga till en sak: HEJ SOFIA!
Sen har vi typ varje måndag lunch efter första lektionen och det är lite dåligt eftersom resten av dagen är jättelång så då går man och är lite smått hungrig.

Lunchen var hemsk för mig. Men den startade bra, god mat och positiv inställning var det jag gick omkring med innan jag satte mig ner för att äta. Efter ett litet tag kommer några andra kompisar från den andra klasserna och sätter sig brevid oss.
Inom loppet av några minuter är den vikt vi har det största och mäktigaste ämnet i matsalen. Tråkigt nog. Men det var just för att de hade varit och mätt sig/vägt sig hos syster hela bunten.
Men anledningen till att jag tyckte det var jobbigt var för att alla var så löjliga! Eller allting var så löjligt.  "Aah, men jag måste verkligen gå ner 0,4 kg", "hur mycket väger du då?", "du är ju skitsmal". Sånt satt vi och snackade om i runt en kvart eller liknande. Jag tycker ju sånt är jobbigt eftersom jag faktiskt har viktproblem. Det är ju såklart jobbigt att snacka om sånt då. Eller obehagligt är nog ett bättre ord.

Nog om det. På idrotten som vi hade senare under dan' var det boxning som gällde. Jag ahde inte kläder med mig för jag ahde glömt de, men jag kunde ändå vara med.
Det var faktiskt riktigt kul. När vi boxades tänkte jag på saker som en gång gjorde mig förbannad elelr ledsen som svek och andra saker. På det sättet fick jag ut min ilska och det kändes riktigt skönt.

Jag har ju förut här i bloggen skrivit om att jag vill börja på kickboxning,  right? Det vill jag fortfarande. Det verkar ju typ som en riktig "Sofia-sport" som jag kan verkligen släppa loss och hålla på med något jag gillar samtidigt. Har dock hört att man ska ha riktigt bra kondis när man kör kickboxning, men som nybörjare lär man väl sig? Det måste man väl?
Ska prata med pappa om det senare ikväll kanske om jag hinner och sen kan jag ju leta efter någon klubb där kickboxning finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0