BABEL

(Inlägget skulle varit publicerat igår, men något krånglade)
image51


Har precis sett filmen Babel med Brad Pitt och Cate Blanchett med min bror och min kusin som sover över. Jag hittar inga ord som beskriver hur jävla BRA filmen var. Den är verkligen sevärd. Jag kan svära på att jag ger den 5 av 5, och den är verkligen värd det.
Fyfan vad ledsen man blir när man ser filmen, så jävla hemsk är den. Det är en äcklig, äcklig värld vi bor i. Så arg man blir alltså!

Filmen utspelar sig runt omkring i världen. I Marocko, Mexiko, USA och Japan. För folk som inte känner till problemen så mycket runt omkring i världen är helt klart den här filmen bäst för dig.
Mina föräldrar kommer ju från Marocko så det blir inte så krävande för mig att förstå det som händer i marocko, allteftersom de gång på gång har förklarat det till mig.
Haha, jag försöker förklara filmen, med det går bara inte, som ni märker. Men jag kan väl låna någons recension:

"Richard och Susan (Brad Pitt och Cate Blanchett) är på resa i Marocko för att lappa ihop sitt sargade äktenskap. På en busstur mitt i ökenlandskapet inträffar en tragedi som gör att de plötsligt inser hur ensamma de verkligen är. I San Diego förbereder sig mexikanska Amelia (Adriana Barraza) för att åka till sin sons bröllop över gränsen. Komplikationer gör att hon blir tvungen att plocka med sig de två amerikanska barn som hon är nanny till. Två muslimska pojkar leker med ett gevär som de ska skjuta schakaler med. I Japan är en dövstum flicka Chieko (Rinko Kikuchi) på en desperat jakt efter kärlek och bekräftelse."

Kommentarer
Postat av: Emelie

såg den för någon vecka sen, och den var rätt bra även om den var väldigt konstig och äcklig. fattade först nästan ingenting, om att allt hängde ihop, så det är nog därför. haha :P

2007-11-24 @ 16:41:19
URL: http://basic.tjejsajten.se
Postat av: Nikita

såg den när jag var i Iran, den är klart se värd ;D

2007-11-24 @ 18:49:35
URL: http://nikitas.blogg.se
Postat av: Nikita

juste, glömde tillägga att gael garcia bernal är sjuk snygg ju ;D
han är även med i den filmen vi kollar på spanska lektionerna om che guevara

2007-11-24 @ 18:52:19
URL: http://nikitas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0