Det goda livet för en dag (hittills)

Ni läste väl rubriken? Denna dag har gett mig väldigt fina stunder. Alldeles för många. Men det är ju aldrig dåligt. Men jag måste erkänna att jag tycker jag blivit för "bortskämd" idag. Kanske någon i Afrika som borde fått några av mina goda ögonblick.

Hursomhelst, tänkte jag kunde vara mer detaljerad och berätta om vilka ögonblick jag snackar om. Annars blir ju inlägget lite meningslöst.
Jag har hittills fått veta att jag fått MVG i franska, MVG i SO (samhälle), VG i svenska, VG i engelska, VG i Kemi och biologi och VG i matte. Och eventuellt VG i Hemkunskap (som är SKITBRA med tanke på vår petiga lärare. Haha). Allt detta i slutbetyg. Skulle inte ni vara glada? Nästa år ska dessa förvandlas till MVG allihop. Förhoppningsvis.
Nu får jag inte "välja fel spår" som pappa så fint brukar säga. Det han menar är att jag helt enkelt väljer fel väg och exempelvis faller för grupptryck. Men nej, är man riktigt BESTÄMD som jag är så tror jag inte att det kommer påverka mig.

Juste, ett annat bra "ögonblick" som skedde idag var att så fort jag kom hem sa mamma till mig "Din mobil som skickades in på reperation gick inte att fixas så du har fått en ny". Jag nästan hoppade till telefonen för att ringa pappa och fråga vilken det var. Tråkigt nog kunde han inte beskriva, men någon timme senare så kom han hem med den. Det är en Sony Ericsson K610i. Om npgon nu vet vilken det är. Nej, men här är en bild (som kommer från min bdb, men ursprungligen från Sony Ericssons hemsida).
Snart, om några månader kanske jag får ytterliggare en ny mobil, men jag kan nog ha den här ett tag till, den är ju så bra! Älskar kameran förresten.

Nu ska jag dra och kolla på Leagally Blonde som börjar... NU PÅ TV4!


Hoppas något mer överraskar mig.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Grattis till betygen! Låter som en riktigt bra dag. Ett tips är att inte köra slut på dig i grundskolan. Jag körde slut på mig totalt och kom ändå in på mitt gymnasium med stora marginaler. Gick ut med 280 och behövde 205 för att komma in. Lärarna säger att betygen är viktiga i grundskolan, men de är mkt viktigare i gymnasiet. Det är de som räknas sen. Mina grundskolebetyg betyder inget nu. Men sen är det ju alltid bra med kunskap =) Men slit inte ut dig. Jag tror att du kommer in på ditt val ändå. Och då har du mer energi kvar till gymnasiet.

2007-12-14 @ 20:11:14
URL: http://emiliees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0